• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61154
+
-

مرحله استانی المپیاد امدادی برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین گفت: مرحله استانی مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر) با حضور ۱۶ تیم از دختران و پسران برگزار شد. 

حسن آصفی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این رقابت‌ها با حضور تیم‌های برگزیده شهرستان‌ها در روزهای ٢٩ و ٣٠ خردادماه با حضور ١١٢ نفر در قالب 8 تیم از دختران و 8 تیم از پسران در بوستان ملی باراجین برگزار شد. در نهایت تیم‌های برتر استان در ۲ بخش دختران و پسران برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات آماده مشخص شدند. 

وی ادامه داد: هدف از برپایی این دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی در میان دانش‌آموزان و ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش‌دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی برای مقابله با خطرات است. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین افزود: دانش‌آموزان در این مسابقات که نوعی تمرین عملی در محیطی دوستانه و سرشار از شور و نشاط بود، آمادگی خود را برای روزهای پرمخاطره مورد آزمایش و سنجش قرار دادند. 

آصفی گفت: این مسابقات با سرفصل‌های آزمون کتبی و آزمون عملی شامل ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی، ریوی، خونریزی و پانسمان و باندپیچی، شکستگی و آتل‌بندی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمنی، اطفای حریق و حمل مصدوم برگزار شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید